Ofte stilte spørsmål
Noe du lurer på før turen? Her får du svar på noen av de vanligste spørsmålene vi får fra gjestene som reiser med Gjendebåtene.
Kan jeg forhåndbestille billetter?
- Ja! Du bør for all del forhåndsbestille båtbillett. Finn din avgang og book din avgang her, så er du sikret plass på avgangen som passer deg og slipper all kø. For grupper over 20 personer ta kontakt harald@gjende.no
Kan jeg betale med kort på båten?
- Ja! Så sant båten har plass til å ta deg ombord.
Kan jeg ta med hund ombord?
- Ja, og det er aldeles gratis. Men husk at hunden må stå ute på dekk.
Er båten utsolgt når det står på nett? Eller er det ledige plasser?
• Ja, da er det utsolgt.
Det står at forhåndssalg er stengt, betyr dette at det er utsolgt?
• Nei, forhåndssalg stenger en time før den enkelte avgang. Prøver du å kjøpe billett og får denne beskjeden? da kan det være at du har søkt på feil måned eller dato.
Hva er telefonnummeret til parkeringsplassen på Gjendeosen?
- 41862785
Kommer alle med?
- Alle som som har booket plass ombord, kommer med.
- Alle som står på bryggen på Gjendebu og Memurubu før siste annonserte avgang for dagen kommer også med båten tilbake til Gjendesheim – uavhengig av om de har kjøpt billett på forhånd eller ikke.
- Fra Gjendesheim må du ha forhåndskjøpt billett for å være sikker på å komme med båtene til Memurubu og Gjendebu.
Når går siste båt?
- Siste båter tilbake til Gjendesheim fra Memurubu går 16:50 og 17:55 i høysesongen dersom ikke annet er opplyst. Finn din avgang her!
Jeg sitter i rullestol, kan jeg reise med dere?
- Ja! Begge båtene er tilrettelagt for rullestol, også elektrisk. Ta kontakt på forhånd harald@gjende.no
Hvor parkerer jeg?
- Parker trygt på Reinsvangen, som er den eneste parkeringsplassen i området med langtidsparkering. Se visitgjende.no for mer info og parkeringsbestilling.